20 επαναληπτικά θέματα στα μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ' λυκείου (τεύχος 1)



εδώ μπορείτε να βρείτε 20 θέματα που δημιούργησαν 10 μαθηματικοί και τα διαθέτουν ελεύθερα για εκπαιδευτική χρήση.
Ο βαθμός δυσκολίας τους ποικίλει και μπορούν να φανούν χρήσιμα στην προετοιμασία των παιδιών για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Πατήστε εδώ (με λίγη υπομονή στο άνοιγμα) για να δείτε τις χειρόγραφες λύσεις των θεμάτων (ανανεωμένες) που επιμελήθηκε ο καλός συνάδελφος Παύλος Τρύφων, τον οποίο και ευχαριστούμε όχι μόνο για τις λύσεις αλλά και για τις παρατηρήσεις του.


22 σχόλια:

  1. Έυγε Μητσάρα...καταπληκτικη δουλειά απο εσένα και από συναδέλφους - φιλους!!!!Σε όλη την προσπάθειά σου, είμαστε στη διάθεσή σου....με μεγάλη χαρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παρα πολυ καλη δουλεια. Αλλα θα μπορουσατε να ανεβασετε τις λυσεις αναλυτικα γραμμενες, για να παρατηρησουμε πως πρεπει να ειναι δωσμενες οι απαντησεις πανελλαδικα και ναζ εχουμε ολα τα μορια.
    ειμαι περσυνι αποφοιτος και φετος ξαναδινω πανελληνιες. στα μαθηματικα ειχα 16,5 ενω ειχα λαθος μονο στο οριο του τετερτου θεματος και περιμενα 18,2. Ο φροντιστης μου ειπε οτι δε θα απαντουσα αναλυτικα. δηλαδη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάνω στις λύσεις εργάζεται συνάδελφος. Πιστεύω σε καναδυό μέρες να είναι έτοιμες και να τις δημοσιεύσουμε.
      Το ότι έγραψες 16,5 στα περσινά θέματα δείχνει ότι έχεις μεγάλες δυνατότητες. Φέτος θα πας καλύτερα, μην αγχώνεσαι!
      Για την ώρα δοκίμασε να κάνεις τεστάκια τύπου «σωστό – λάθος» που υπάρχουν στη δεξιά στήλη του blog. Οι ερωτήσεις αλλάζουν αυτόματα κάθε φορά.
      Καλή δύναμη και μη φοβάσαι τίποτα!

      Διαγραφή
    2. Στο ερωτημα Δ του 3ου θεματος δεν εξερουνται απο τον γεωμετρικο του z τα σημεια της μεσοκαθετου των Α(0,-1)καιΒ(2,1) που τεμνουν τον κυκλο?

      Διαγραφή
    3. Σαφέστατα διότι έχει ανίσωση!

      Διαγραφή
  3. Στο ερώτημα Β στο θέμα 4 σχετικά με την εξίσωση της κοινής εφαπτομένης. Είναι εύκολο να μου εξηγήσετε πως όταν παίρνετε την εξίσώση της μορφής y-y0=g'(x0)(x-x0) είναι g'(x0)=1/a.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εξίσωση της κοινής εφαπτομένης είναι αυτή που βγάζει ο Παύλος και έχετε δίκιο ότι το κάνει με λάθος τρόπο, αν εννοείτε αυτό. Σε ότι αφορά το θέμα υπάρχει μια παράληψη που να αποκλείει τη δεύτερη κοινή εφαπτομένη, διότι αποδεικνύεται ότι υπάρχει και άλλη. Αυτό διορθώθηκε προσθέτοντας έναν περιορισμό.
      Θα ήταν χαρά μας οι όποιες παρατηρήσεις πάνω στα θέματα αλλά και στο blog γενικότερα διότι πρόκειται για μια νέα προσπάθεια.

      Σε ότι αφορά τις λύσεις, υπάρχουν πραγματάκια που μπορούν να διορθωθούν καθώς και γνώμες για δεύτερους και τρίτους τρόπους λύσεων πάνω σε κάποια ερωτήματα. Είναι λάθος όμως να ανοίγει αυτή η συζήτηση εδώ! Θα έπρεπε να γίνει στο blog του Παύλου (http://blogs.sch.gr/pavtryfon/) και είμαι σίγουρος ότι θα ήταν καλοδεχούμενη και ότι αυτό θα βοήθαγε πολύ!

      Διαγραφή
    2. Κατ' αρχάς ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Κατα δεύτερον δεν το γνώριζα ότι υπήρχε αυτό το blog. Δεν ήταν πρόθεση μου να δείξω το ότι υπάρχει κάποιο λάθος, απλά στο να το κατανοήσω καθώς δεν μπορούσα να δώσω εξήγηση. Η ερώτηση ηταν τελείως καλοπροαίρετη.

      Τέλος να επισημάνω ότι οι ασκήσεις είναι πολύ καλές και πολύ περιεκτικές.

      Διαγραφή
    3. Φίλε και συνονόματε Δημήτρη: Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η παράληψη είναι δική μας διότι μες στο φόρτο εργασίας και το γενικότερο τρέξιμο δεν προλάβαμε να γράψουμε λύσεις για τα θέματα που φτιάξαμε.
      Πήρε την πρωτοβουλία και το έκανε ο Παύλος, για το οποίο του αξίζει κυρίως ένα μεγάλο μπράβο γιατί το έκανε πολύ γρήγορα. Κάτω από την πίεση του χρόνου, μιας και πολλοί μαθητές ζητούσαν άμεσα τις λύσεις, είναι φυσιολογικό και τελείως ανθρώπινο να ξεφύγουν ένα δυο πραγματάκια. Μην αισθάνεσαι άσχημα που εντόπισες λαθάκι. Να χαίρεσαι, όπως φαντάζομαι χάρηκε και ο Παύλος, διότι αυτές οι παρατηρήσεις είναι πολύ χρήσιμες και απόλυτα επιθυμητές.

      Δημήτρη, αν είσαι συνάδελφος θα σε παρακαλούσα να νιώσεις αυτό το blog σαν χώρο και δικής σου έκφρασης. Αν θελήσεις να βάλουμε κάτι, κάποια στιγμή, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου.
      Αν είσαι μαθητής, σου εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στις εξετάσεις!
      Θάρρος και μη φοβάσαι τίποτα!

      Διαγραφή
    4. Καλησπερα και απο μενα - ειμαι ο "Παυλος" που αναφερετε παραπανω. Πραγματικα χαιρομαι για τις ευστοχες επισυμανσεις, τα καλοπροαιρετα σχολια και το ολο επιπεδο της συζητησης εδω. Βεβαιως να ζητησω συγνωμη για καποιο λαθος που εκανα στη λυση της εφαπτομενης, καθως απο κεκτημενη ταχυτητα (τα ελυσα μολις σε 2 μερες) εδωσα λαθος τετμημενη. Ειμαι εκτος Αθηνων και δεν εχω την ευχερεια να μελετησω τωρα την ασκηση...θα επανελθω. Καλα διαβασματα σε ολους!

      Διαγραφή
  4. εξαιρετικη δουλεια μπραβο σε ολους σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. παναγιωτοπουλου γιωτα26 Μαΐου 2013 - 5:10 μ.μ.

    συγχαρητηριαα δάσκαλε...τελεια δουλειαααα.....εμείς πέρσυ δεν τα είχαμε αυτά....είχαμε ελβο!!!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. που παταω για τις λυσεις??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ακυρο.. το βρηκα!! πολυ καλη δουλεια!!!

      Διαγραφή
    2. ρε παιδια μονο σε μενα δεν βγαζει τις λυσεις?

      Διαγραφή
  7. Έχεις δίκιο, υπάρχει κάποιο προβληματάκι.
    Δοκίμασε αύριο, θα το έχω φτιάξει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ευχαριστω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να στε καλά για τη καταπληκτική αυτή δουλειά... Δίνω πανελλαδικές φέτος και είναι απο τις καλύτερες ασκήσεις που έχω βρεί.. Και πάλι μπράβο για τις εξαιρετικές ασκήσεις και τις λύσεις που δίνεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή δύναμη και καλή τύχη με τις εξετάσεις!

      Διαγραφή
  10. στο ερωτημα δ του θεματος 13 δε μπορουμε να πουμε οτι αφου η f στο [2,+00) ειναι αυξουσα για 2<3,f(2)<f(3) και για 2<4, f(2)<f(4) και να προσθεσουμε κατα μελη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντρέα προσοχή στην εκφώνηση. Με τον τρόπο που λες, βγαίνει ότι 2f(2) < f(3) + f(4). Δεν είναι αυτό που ζητάει. Θέλει την μονοτονία της παραγώγου της f και ΘΜΤ (δες τις λύσεις).
      Καλή δύναμη!

      Διαγραφή
  11. δημητρη καταπληκτικη δουλεια
    μπηκα απο εχτες το βραδυ και δεν μπορω να ξεκολησω

    ΑπάντησηΔιαγραφή